La respuesta de una pregunta condiciona las opciones de respuesta en otra

Hola, en mi cuestionario tengo un reactivo en el que se pregunta “¿Cuál sección no aplica para la entidad?”, si el entrevistado selecciona alguna de estas opciones desplegables entonces éstas no deberían aparecer como opción en aquellas preguntas en las que se hace referencia de nueva cuenta a las secciones.

No sé cómo realizar este filtro, ¿podrían ayudarme? ¡Gracias!

Hello Veronica,

if I understand your question correctly, you want to switch off some sections of the questionnaire depending on whether they are applicable to the respondent.

First of all, negative logic is usually not optimal, and I’d rather ask which sections ARE applicable, but this is of course depending on the context and the number of clicks. Also it is not clear whether there will ALWAYS be something inapplicable, etc.

The condition you may be seeking is probably (for section 3):
!Q.Contains(3)
correspondingly for section N replace 3 with that section code in your Q.

Also, we never do this. We do not condition based on the interviewer free will. Instead the sections turn on and off based on the information acquired in the interview, such as if the person is young, old, employed, or pregnant, etc.

Gracias Sergiy, cambié el planteamiento de la pregunta y se resolvió con Q.Contains ( @optioncode ).